søndag 1. juli 2012

Fornyet kommode på plass i stua

Da har jeg endelig fått byttet ut den store mørke kommoden i stua med en liten lys en. Vi har en ganske liten stue, så da er det best å ha møbler som ikke tar så stor plass at man føler man kveles.. Den nye kommoden er en slik "gammel" furukommode som de fleste norske husstander har eller har hatt opp igjennom tiden. Jeg har bare malt den i fargen "lys antikk" og skiftet knotter. På skuffene er det runde blå knotter og på skapdørene er det blå knotter med en slags blomsterform.

Slik så det ut før:

Ignorer rotet..

Og slik ser det ut nå:


Veeeeldig mye mindre. Måtte le litt først for overgangen var veldig stor. Men det var godt!!!


Det eneste som ble litt dust med den nye gamle kommoden er at disse kjøpeknottene har så lange skruer!!! Hvordan får man kuttet de ned? For på skapdørene treffer skruene hyllen i midten slik at dørene blir stående litt oppe..


Nedenfor her kan du se en bursdagsgave jeg har kjøpt til meg selv. En Susanne Schjerning lysestakedings i en utrolig fin blåfarge, med masse fine dyr på. Har ikke testet den enda, men håper og tror det blir fine skygger på veggene av denne.


Ha en fin søndag!!

4 kommentarer:

  1. Så fint det ble!!:D Lekkert rett og slett! Ble nok litt uvant ja;)

    Så nydelig den lysestaken var!! Hvor har du kjøpt den?? Jeg vil og ha<3

    Klem

    SvarSlett
  2. For en herlig forandring!!
    Har selv malt disse skapene i lys antikk....for så å
    slipe det bort igjen:)))
    Knottene er ei mare...men jeg sager de av med ei baufil - litt tungt, men men.
    Ønsker deg en fin fin søndag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Hei igjen:)
    Skapene var en periode brunbeiset, så hvitmalt..Da jeg slipte bort malingen, lagde jeg min egen lasur av 1 del maling og 10 deler vann som jeg smurte over.
    Ble riktig så flott og litt shabby:)

    Ang. knottene så går det greit å kutte de med ei avbitertang (eller hva det heter) om det er merker/hakk i skruen...
    Lykke til!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på kommentarer :)